דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעבור למגורי בת הזוג- סיכויי ההצלחה 

מאת    [ 12/08/2009 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 2786 פעמים ]

לעבור למגורי בת הזוג- סיכויי ההצלחה

יום רביע מעט לאחר אמצע השבוע בחודש אוגוסט.חודש חם הוא החודש הזה לפחות בחצי הכדור הצפוני.מחר אמור להיות היום החם ביותר השנה.כך , לפחות טוענים החזאים. היום הוא מעין קדימון למחר וכממוצע לכל החודש האחרון. ימים חמים ומהבילים. ימים של פעילות חוסכת אנרגיה.ימים של שתית מים מרובה. לפחות, אלו המקפידים על פעולה חשובה זו. אלו גם ימים של קבלת החלטות.

פתיחת שנת הלימודים בראשון לספטמבר מציבה רף ומחסום כמעט בלתי עביר הורים או ההורה אב/אם לילדים. החלטות כבדות משקל מתקבלות על בסיס מקום המגורים שהוא הבסיס ללימודי הילד/ילדה בבית ספר זה או אחר. אנו ההורים מייחסים משקל גדול ביותר לבית הספר בהתפתחות הילדים שלנו.איני בטוח עד כמה זה נכון או מדויק.איני בטוח עד כמה סביבת הלימודים היא המעצבת את אופיים של ילדינו.אני סבור שסביבת הבית חשובה יותר ומהותית יותר.

מקום העבודה מהווה , אף הוא מרכיב חשוב בהחלטה שלנו היכן נגור.הצפיפות הבלתי נסבלת בכבישי הארץ ובעיקר באזור המרכז מהווה גורם רב חשיבות בקביעת מקום המגורים שלנו.לעתים, נעדיף בית פחות טוב ואיכותי הקרוב למקום העבודה מאשר בית איכותי הממוקם רחוק ממקום העבודה שלנו.

הבעיה מחריפה אצל זוגות גרושים שבהם אחד מבני הזוג עובר לאזור המגורים של השני. כאן, נכנסים שיקולים רבים כפי שמיניתי לעיל. בדרך כלל יעבור הגבר לסביבת המגורים של האישה בשל נושא ילדי האישה ומקום עבודתה. איני יודע עד כמה זה נכון .אני משער שאין זה נוח לגבר לעבור ולהעתיק את מקום מושבו לסביבת מגורים הזרה לו לחלוטין.

בן הזוג נכנס לאזור מגורים שבו הכול ידוע וברור.ההגדרות ומיקום המשתתפים כמו :בן הזוג וילדיה ,בעלי חיים,צמחים, תמונות ועוד. הוא ברור לחלוטין.יש הירארכיה ברורה. לא תמיד לפי הסדר הנכון של אבי/אם המשפה והילדים. לעיתים , יתפוס הבן הבכור או זה שאחריו את מקום בן הזוג החסר.כך נכון הדבר לגבי בת בכורה או שנייה שתמלא את תפקיד האם החסרה עבור אביה.
כניסה של גורם זר ( בן או בת זוג) לאותה מערכת יוצר ערבוב תחומים ותחילתו של כאוס אליו מנסים כולם להתכוון. לקבוע שוב את הגבולות והחוקים. לעיתים, אין למצב מעין זה סיכוי בזוגיות חדשה במיוחד אם בני הבית מתאחדים כנגד ה"פולש הזר" כמו כדוריות דם לבנות כנגד גוף זר החודר לגוף.

ההצלחה תלויה בלכידות שני בני הזוג, במודעות שלהם לתהליכים מעין אלו.גם כאשר אנו מודעים לכך ,יש רגשות, פחדים וחרדות שיובילו אותנו למיקום הלא נכון. וחבל

ד"ר אבי זלבה
ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב